آموزش ماساژ به صورت ترکیبی و علمی

آموزش ماساژ با مدرک بین المللی ماساژ

آموزش ماساژ به صورت ترکیبی و علمی

آموزش ماساژ با مدرک بین المللی ماساژ

ماساژ چگونه کار می کند؟

ماساژ باعث ایجاد تغییرات فیزیولوژیکی در بدن از طریق:
    پاسخ آرامش ، که یک واکنش غیر ارادی و در عین حال قابل پیش بینی از سیستم عصبی به تکنیک های ماساژ و لمس است
    پاسخ های مکانیکی ، که اثرات جسمی در هنگام اعمال فشار بر روی بافت های نرم در بدن ایجاد می شوند
در کنار هم ، این پاسخ ها می توانند مزایای جسمی و عاطفی ایجاد کنند.
پاسخ آرامش چیست؟
در ماساژ ، یک تماس لمسی و ایمن دعوت به آرامش است. این ، همراه با تسکین درد ، به طور کلی "پاسخ آرامش" ایجاد می کند.
پاسخ آرامش حالتی است که در آن ضربان قلب و تنفس شما کند می شود ، فشار خون شما پایین می آید ، تولید هورمون های استرس کاهش می یابد و عضلات شما آرام می شوند. همچنین به نظر می رسد که پاسخ آرامش سطح موجود سروتونین را افزایش می دهد که یک ماده شیمیایی در بدن است که بر احساسات و افکار تأثیر می گذارد. در حالی که این اطلاعات امیدوار کننده است ، برای تأیید رابطه مستقیم ماساژ با سطح سروتونین در مغز ، مطالعات بیشتری لازم است.
پاسخ آرامش ممکن است اثرات جسمی استرس را کاهش داده و خطرات مرتبط با استرس ، مانند فشار خون بالا ، آریتمی قلبی ، اضطراب ، بی خوابی ، خستگی مداوم ، اختلال عملکرد جنسی ، اختلالات گوارشی و موارد روانشناختی را کاهش دهد - تا به چند مورد اشاره شود.
پاسخ مکانیکی چیست؟

دستکاری بدنی در ماساژ دارای دو اثر جسمی مهم است:
    افزایش گردش خون و لنف
    آرامش و عادی سازی بافت نرم (عضله ، بافت همبند ، تاندون ها ، رباط ها) که باعث آزاد شدن اعصاب و بافت های همبند عمیق تر می شود
بهبود گردش خون
اعتقاد بر این است که ماساژ باعث بهبود گردش خون و لنفاوی می شود. این احتمالاً بخشی از آن به دلیل دستکاری فیزیکی بافت نرم و بخشی از مواد شیمیایی منتشر شده به عنوان بخشی از پاسخ آرامش است.
گردش خون بهبود یافته می تواند باعث افزایش اکسیژن و مواد مغذی به سلول های ماهیچه ای شود. با بهبود سلامت سلولی ، بافتها با کارآیی بیشتری عمل می کنند. عملکرد کارآمد تر منجر به از بین بردن مواد زاید می شود و باعث افزایش جذب مایعات اضافی و کاهش تورم در بافت های نرم می شود.
بافت آرامش بخش
ماساژ درمانی باعث شل شدن بافت ماهیچه ها می شود و باعث کاهش انقباضات و اسپاسم های دردناک می شود. ماساژ همچنین می تواند فشرده سازی عصبی را کاهش دهد. برای درک این موضوع ، در نظر بگیرید که وقتی عضلات منقبض می شوند ، گاهی اوقات اعصاب اطراف خود را فشرده می کنند. هنگامی که این ماهیچه ها شل شوند ، اعصاب دیگر فشرده نمی شوند و از نظر تئوری می توانند مواد مغذی مناسبی را به دست آورند و کارآمدتر عمل کنند. اعصاب می توانند کار عادی خود را در انتقال پیام به مغز و از مغز انجام دهند ، که عملکرد عضلات و اندام ها را بهبود می بخشد.
دست زدن به پوست یا اعمال فشار باعث آرامش عضلات ، تاندون ها و رباط ها می شود. علاوه بر این ، در حالی که برخی از بافتهای عمیق تر بدن مانند عضلات عمیق نخاعی نمی توانند به راحتی توسط یک ماساژ درمانی انجام شوند ، آزاد شدن لایه های سطحی تر عضلات نیز ممکن است روی این لایه های عمیق تر تأثیر بگذارد. این می تواند به بافتهای سطحی و عمیق منجر شود که تراز و تعادل بهتری پیدا کنند.
ارگان ها همچنین می توانند از ماساژ استفاده کنند ، زیرا مسیر درد عصبی را با عضلات ، استخوان ها و اعصاب به اشتراک می گذارند. هنگامی که ماهیچه ها ، استخوان ها یا اعصاب پریشانی می شوند ، اندام ها گاهی اوقات می توانند پریشانی و اختلال عملکرد را نشان دهند. به عنوان مثال ، کمردرد می تواند گرفتگی قاعدگی را تشدید کند و گرفتگی قاعدگی می تواند باعث تنش عضلات کمر شود. بنابراین ماساژ می تواند علائم مرتبط با عملکرد اعضای بدن و عضلات را بهبود بخشد.