آموزش ماساژ به صورت ترکیبی و علمی

آموزش ماساژ با مدرک بین المللی ماساژ

آموزش ماساژ به صورت ترکیبی و علمی

آموزش ماساژ با مدرک بین المللی ماساژ

ماساژ درمانی: آنچه شما باید بدانید

ماساژ درمانی برای کمک به مدیریت وضعیت سلامتی یا تقویت سلامتی استفاده می شود. این شامل دستکاری در بافت های نرم بدن است. ماساژ در اکثر فرهنگ ها ، چه شرقی و چه غربی ، در طول تاریخ بشر مورد استفاده قرار گرفته است و یکی از اولین ابزارهایی بود که مردم برای رفع درد از آن استفاده می کردند.
انواع مختلفی از ماساژ چیست؟

اصطلاح "ماساژ درمانی" روشهای بسیاری را شامل می شود. شایع ترین شکل ماساژ درمانی در کشورهای غربی ماساژ سوئدی یا کلاسیک نام دارد؛ این هسته اصلی ترین برنامه های آموزش ماساژ است. سبک های دیگر شامل ماساژ ورزشی ، ماساژ بالینی برای دستیابی به اهداف خاص مانند رهاسازی اسپاسم ماهیچه ها و سنت های ماساژ ناشی از فرهنگ های شرقی مانند شیاتسو و توینا است.
آیا ماساژ به درد کمک می کند؟

ماساژ درمانی برای انواع مختلف درد از جمله درد کمر ، درد گردن و شانه ، درد ناشی از آرتروز زانو و سردرد مورد مطالعه قرار گرفته است. آنچه در این علم می گوید:

کمر درد

درد گردن و شانه

آرتروز زانو

سردرد
آیا ماساژ می تواند به بیماران سرطانی کمک کند؟

با اقدامات احتیاطی مناسب ، ماساژ درمانی می تواند بخشی از مراقبتهای حمایتی از بیماران سرطانی باشد که مایل به امتحان کردن آن هستند. با این حال ، شواهدی وجود دارد که می تواند درد و اضطراب را کاهش دهد ، قوی نیست.

    ماساژ درمانی ، با یا بدون آروماتراپی (استفاده از روغنهای اساسی) به منظور کاهش درد ، اضطراب و سایر علائم در مبتلایان به سرطان مورد استفاده قرار گرفته است. یک ارزیابی از سال 2016 از 19 مطالعه (بیش از 1200 شرکت کننده) از ماساژ برای بیماران سرطانی شواهدی را نشان داد که ماساژ ممکن است به درد و اضطراب کمک کند ، اما کیفیت شواهد بسیار پایین بود (زیرا اکثر مطالعات کم بوده و برخی ممکن است مغرضانه باشند) ) ، و یافته ها سازگار نبود.
    دستورالعمل های بالینی (راهنمایی برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی) برای مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان پستان شامل ماساژ به عنوان یکی از چندین رویکرد است که ممکن است برای کاهش استرس ، اضطراب ، افسردگی ، خستگی و کیفیت زندگی مفید باشد. دستورالعملهای بالینی برای مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان ریه نشان می دهد که ماساژ درمانی را می توان به عنوان بخشی از مراقبت حمایتی در بیمارانی که اضطراب یا درد آن به طور کافی با مراقبت های معمول کنترل نمی شود ، افزود.
    ماساژ درمانی ممکن است هنگام کار با بیماران سرطانی نیاز به اصلاح روشهای معمول خود داشته باشد. به عنوان مثال ، ممکن است در مناطقی که به دلیل سرطان یا درمان سرطان حساس هستند ، از فشار کمتری نسبت به حد معمول استفاده کنند.
برای اطلاعات بیشتر ، به برگه حقایق NCCIH در مورد سرطان مراجعه کنید.
آیا ماساژ می تواند برای علائم فیبرومیالژیا مفید باشد؟
اگر در طولانی مدت ادامه یابد ، ماساژ درمانی ممکن است برای برخی از علائم فیبرومیالژیا مفید باشد.
    یک ارزیابی از 9 مطالعه در سال 2014 (404 شرکت کننده در کل) نتیجه گرفت که ماساژ درمانی اگر حداقل 5 هفته ادامه یابد ، افزایش درد ، اضطراب و افسردگی در مبتلایان به فیبرومیالژیا وجود دارد اما تأثیر آن بر اختلال خواب نیست.
    یک ارزیابی از 10 مطالعه در سال 2015 (478 شرکت کننده در کل) اثرات انواع مختلف ماساژ درمانی را مقایسه کرده و نشان داد که بیشتر سبک های ماساژ اثرات مفیدی بر کیفیت زندگی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا دارد. ماساژ سوئدی ممکن است یک استثنا باشد. 2 مطالعه در مورد این نوع ماساژ (56 نفر از شرکت کنندگان) فوایدی نشان نداد.
برای اطلاعات بیشتر ، به برگه حقایق NCCIH در مورد فیبرومیالژیا مراجعه کنید.
آیا ماساژ درمانی می تواند برای افراد مبتلا به HIV / AIDS مفید باشد؟
شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ماساژ درمانی ممکن است مزایای اضطراب ، افسردگی و کیفیت زندگی در مبتلایان به HIV / AIDS داشته باشد ، اما میزان تحقیقات و تعداد افراد مورد مطالعه اندک است.
    ماساژ درمانی ممکن است به بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به HIV یا ایدز کمک کند ، این بررسی در سال 2010 در مورد 4 مطالعه با تعداد 178 شرکت کننده نتیجه گرفت.
    اخیراً ، یک مطالعه بر روی 54 نفر در سال 2013 نشان داد که ماساژ ممکن است برای افسردگی در مبتلایان به ایدز مفید باشد ، و یک مطالعه در سال 2017 بر روی 29 فرد مبتلا به HIV نشان داد که ماساژ ممکن است برای اضطراب مفید باشد.
آیا ماساژ به رشد کودک کمک می کند؟
شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه نوزادان نارس که ماساژ می یابند ممکن است افزایش وزن داشته باشند. هیچ مزایایی از ماساژ برای نوزادان تمام عیار به طور کامل نشان داده نشده است.
    یک بررسی تحقیقاتی در سال 2017 ، نتایج 34 مطالعه ماساژدرمانی را برای نوزادان نارس تجزیه و تحلیل کرد. 20 مطالعه (1250 کودک در کل) اثر ماساژ بر افزایش وزن را ارزیابی کردند که اکثر آنها پیشرفتی را نشان می دهد. مکانیسمی که ماساژدرمانی با افزایش آن می تواند باعث افزایش وزن شود به خوبی درک نشده است. برخی مطالعات مزایای احتمالی دیگر ماساژ را ارائه می دهند اما از آنجا که میزان شواهد اندک است ، در مورد اثرات دیگری غیر از افزایش وزن نمی توان نتیجه گیری کرد.
    یک بررسی در سال 2013 بر روی 34 مطالعه در مورد نوزادان سالم تمام وقت ، شواهد روشنی از تأثیرات مفید ماساژ در این نوزادان کم خطر پیدا نکرد.
خطرات ماساژ درمانی چیست؟

به نظر می رسد خطر عوارض مضر از ماساژ درمانی کم است. با این حال ، گزارش های نادر از جدی بودن سی گزارش شده است

اثرات د ، مانند لخته خون ، آسیب عصبی یا شکستگی استخوان. برخی از موارد گزارش شده شامل انواع جدی ماساژ مانند ماساژ بافت عمیق یا بیمارانی که احتمالاً در معرض خطر آسیب دیدگی هستند مانند افراد مسن است.
شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک ماساژ درمانی چیست؟

در کشورهایی که ماساژ درمانی را تنظیم می کنند (45 ایالت و ناحیه کلمبیا) ، درمانگران قبل از انجام ماساژ باید مجوز یا مجوز بگیرند. مقررات ایالتی معمولاً نیاز به فارغ التحصیلی از یک برنامه مصوب و قبولی در امتحان دارند.

برخی از متخصصین ماساژ درمانی از هیئت صدور مجوز ملی برای ماساژ درمانی و بدن استفاده می کنند. برای این کار ، آنها باید شرایط تحصیلی خاصی را برآورده کنند ، تحت بررسی چکیده قرار بگیرند و یک امتحان را قبول کنند.
بودجه تحقیقات NCCIH

مطالعات تحت حمایت NCCIH جنبه های مختلف ماساژ درمانی ، از جمله بررسی کرده اند

    اینکه آیا ماساژ درمانی می تواند در پیشگیری و درمان اختلالات حرکتی تکراری مفید باشد
    در صورت وجود ماساژ می تواند به عنوان مؤلفه ای از رویکرد غیرمخدر برای کنترل درد در جانبازان مفید باشد
    اگر ماساژ درمانی بتواند مسیرهای حسی را هدف قرار دهد که می تواند به افراد مبتلا به اسپری مچ پا کمک کند از بی ثباتی مزمن مچ پا جلوگیری می کند (که می تواند تا 40 درصد از افرادی که این نوع آسیب را تجربه می کنند ، تأثیر بگذارد).

نکاتی که باید در نظر بگیرید
برای اطلاعات بیشتر
NCCIH پاکسازی

Clearinghouse NCCIH اطلاعاتی در مورد NCCIH و رویکردهای سلامتی مکمل و یکپارچه ، از جمله نشریات و جستجو در بانکهای اطلاعاتی فدرال ادبیات علمی و پزشکی ارائه می دهد. کلیرینگهاوس توصیه های پزشکی ، توصیه های درمانی یا ارجاع به پزشکان را ارائه نمی دهد.

رایگان در ایالات متحده: 1-888-644-6226

TTY (برای تماس گیرندگان ناشنوا و سخت شنوایی):

1-866-464-3615

وب سایت: https://nccih.nih.gov/

ایمیل: info@nccih.nih.gov (پیوند نامه الکترونیکی را ارسال می کند)
PubMed®

خدمات کتابخانه ملی پزشکی ، PubMed® شامل اطلاعات مربوط به انتشار و (در اکثر موارد) خلاصه مختصر مقالات مجلات علمی و پزشکی است. برای راهنمایی NCCIH در مورد استفاده از PubMed ، به چگونگی یافتن اطلاعات در مورد رویکردهای بهداشتی تکمیلی در PubMed مراجعه کنید.

وب سایت: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
MedlinePlus

برای تهیه منابعی که به پاسخگویی به سؤالات بهداشتی کمک می کند ، MedlinePlus (خدماتی از کتابخانه ملی پزشکی) اطلاعات معتبری را از مؤسسات ملی بهداشت و همچنین سایر آژانس های دولتی و سازمان های مرتبط با بهداشت جمع می کند.

وب سایت: https://www.medlineplus.gov/
آزمایشات تحقیقات بالینی NIH و شما

موسسه ملی بهداشت (NIH) یک وب سایت ، آزمایشات تحقیقات بالینی NIH و شما ایجاد کرده است تا به مردم کمک کند تا درمورد کارآزمایی های بالینی ، دلیل اهمیت آنها و چگونگی مشارکت اطلاعاتی کسب کنند. این سایت شامل سوالات و پاسخ هایی در مورد کارآزمایی های بالینی ، راهنمایی در مورد نحوه یافتن کارآزمایی های بالینی از طریق ClinicalTrials.gov و منابع دیگر ، و داستانهایی درباره تجربیات شخصی شرکت کنندگان در کارآزمایی بالینی است. آزمایش های بالینی برای یافتن راههای بهتری برای پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری ها ضروری است.

وب سایت: https://www.nih.gov/health-information/nih-clinical-research-trials-you
بانک اطلاعاتی کوکران بررسی سیستماتیک

بانک اطلاعات Cochrane از بررسی های سیستماتیک مجموعه ای از بررسی های مبتنی بر شواهد است که توسط کتابخانه کوکران ، یک سازمان بین المللی غیرانتفاعی تولید شده است. این بررسی ها نتایج آزمایشات بالینی در مورد مداخلات مراقبت های بهداشتی را خلاصه می کند. خلاصه ها رایگان است؛ بررسی کامل متن فقط با اشتراک است.

وب سایت: https://www.cochranelibrary.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.