آموزش ماساژ به صورت ترکیبی و علمی

آموزش ماساژ با مدرک بین المللی ماساژ

آموزش ماساژ به صورت ترکیبی و علمی

آموزش ماساژ با مدرک بین المللی ماساژ

ماساژ درمانی چیست: بررسی اجمالی ، مزایا و نتایج مورد انتظار

ماساژ درمانی یک اصطلاح جمعی است که تکنیک ها و انواع مختلف ماساژ را برای رفع و کاهش برخی نیازها و شرایط جسمی طراحی کرده است. ماساژ درمانگران برای آزاد کردن تنش داخلی و تسکین درد ، فشار را برای خمیر ، سر خوردن و ضربه زدن به لایه های عضلات با استفاده از انگشتان دست ، دست ، ساعد ، آرنج و حتی پا اعمال می کنند. با این حال ، مزایای ماساژ درمانی بسیار فراتر از آرامش است.
انواع و مزایای ماساژ درمانی
ماساژ درمانی اغلب سعی می شود تا بعد از یک کار روز سخت ، انرژی بخشیدن به روحیه ، درمان کمر و فشار عضلانی و بهبود جریان خون را از بین ببرد. از رایج ترین تکنیک های ماساژ که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد شامل موارد زیر است:

  ماساژ سوئدی - به عنوان یکی از محبوب ترین انواع در نظر گرفته می شود ، این شامل استفاده از سکته های طولانی ، جارو ، چرخش و خمیر عضلات ، به همراه ضربه زدن ریتمیک برای کاهش استرس و آرامش عضلات است.

   ماساژ شیاتسو - همچنین یک نوع رایج ، این روش فشار انگشت را با کشش های ملایم ترکیب می کند تا جریان خون را بهبود بخشد و استرس را تسکین دهد.

   ماساژ تایلندی - این نوع ماساژ از طریق حرکات کششی و شبیه یوگا تمام بدن شما را برطرف می کند و باعث می شود احساس قدرت و انرژی بیشتری پیدا کنید.

    Trigger Point Therapy - در این روش از چرخه ای از فشار و رهاسازی جدا شده استفاده می شود تا درد در محل ماشه یا ناحیه هدفمند کاهش یابد.

   ماساژ عمیق بافت - این شبیه به ماساژ سوئدی است ، اما با این تکنیک ، فشار عمیق بر روی مناطق مشکل دار خاص اعمال می شود و ممکن است در چند روز آینده احساس گلودرد ایجاد کند.

   ماساژ ورزشی - یک ماساژ ورزشی ، که به طور خاص برای افراد فعال بدنی طراحی شده است ، تکنیک های مختلف ماساژ را با هم ترکیب کرده و بر نواحی خاص بدن تمرکز دارد. این کمک می کند تا ورزشکاران برای یک رویداد آماده شوند و از صدمه جلوگیری و یا معالجه کنند.

   رفلکسولوژی - در این نوع ماساژ ، برای برطرف کردن شرایط خاص ، تسکین فشار روانی و ترویج آرامش ، در قسمت های خاصی از دست و پا اعمال می شود.

   ماساژ سنگ داغ - با استفاده از این نوع ماساژ ، متخصصان درمان نیز برای تسکین درد و آرامش بخشیدن به عضلات تنشی ، در قسمت های خاصی از بدن سنگ های گرم شده اعمال می کنند.

  ماساژ قبل از تولد - این نوع ماساژ بهترین انتخاب درمانی برای زنان باردار است. تکنیک های مورد استفاده مبتنی بر اولویت و نیازهای شخص است.

ماساژ درمانی عصبی - عضلانی - این نوع ماساژ پیچیده تر شامل دستکاری در بافت ها و اعصاب زیرین است که منبع درد مزمن به حساب می آیند.

ماساژهای فوق الذکر نه تنها باعث آرامش می شوند بلکه به اثبات رسیده است که به برخی شرایط پزشکی و جسمی نیز تسکین می یابد. تحقیقات مختلف نشان داده اند که ماساژ درمانی مزایای زیر را ارائه می دهد:

    تسکین درد مزمن ناشی از آرتریت روماتوئید ، استئوآرتریت ، فیبرومیالژیا و درد ناشی از زایمان
    در بیماران سرطانی به کاهش درد ، احساس آرامش و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند
    موارد افسردگی و اضطراب را در بیماران روانی کاهش می دهد
    رفتار کودکان مبتلا به اوتیسم را بهبود می بخشد
    کیفیت بهتر زندگی و سطح گلوکز در بیماران دیابتی را ارتقا می بخشد
    عملکرد ریه را در بیماران آسم بهبود می بخشد
    اضطراب و درد را در بیماران جراحی قلب کاهش می دهد
    به رفع سردردهای مزمن و میگرن کمک می کند
    درد ناشی از مفصل گیجگاهی را کاهش می دهد
    بی خوابی ناشی از استرس را کاهش می دهد
    عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و به درمان اختلالات گوارشی کمک می کند

عوارض جانبی ماساژ درمانی

اشکال خاصی از ماساژ باعث می شود روز بعد احساس گلودرد کنید ، اما ماساژها معمولاً دردناک و ناراحت کننده نیستند. ثابت شده است که ماساژ درمانی باعث تسکین برخی شرایط پزشکی می شود ، اما تنها در صورت انجام یک درمانگر آموزش دیده انجام می شود. درمانگران باید توجه ویژه ای داشته باشند تا خدمات درمانی ماساژ متناسب با نیاز و شرایط شما ارائه دهند.

متخصصان ماساژ هنگام برخورد با بیماران دارای شرایط بهداشتی باید اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند. به عنوان مثال ، برای افرادی که داروهای ضد انعقادی ، افراد با خونریزی و کسانی که پلاکت خون آنها کم است ، باید از ماساژ بافت عمیق جلوگیری شود. به همین ترتیب ، فشار شدید نباید در مناطقی اعمال شود که تومور ، آسیب یا زخم وجود داشته باشد ، مگر اینکه توسط پزشک تأیید شود. افراد مبتلا به پوکی استخوان شدید ، ترومبوسیتوپنی و ترومبوز ورید عمقی نیز از گرفتن ماساژ بسیار دلسرد می شوند.

از همه مهمتر ، ماساژ درمانی نباید به عنوان جایگزینی برای مراقبت های پزشکی معمول در نظر گرفته شود. اگر از وضعیت پزشکی رنج می برید ، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید که آیا ماساژ درمانی به شما کمک می کند یا برای شما مناسب است یا خیر.
تخصص: ماساژ درمانی

ماساژ درمانی توسط روانپزشکان دارای مجوز برای تسکین استرس و یا درد ، بهبود گردش خون ، افزایش آرامش ، توانبخشی جراحات و ارتقاء بهزیستی کلی بیمار انجام می شود. بیشتر ایالت ها و شهرهای مختلف دنیا ماساژ درمانی را نظیر ترا تنظیم می کنند

ماساژ پوستی نباید توسط یک فرد بی تجربه یا آموزش دیده انجام شود. یک ماساژ درمانی بسیاری از بافت ها و عضلات نرم بدن را لمس و دستکاری می کند ، که همه بخشی از یک شبکه پیچیده و ظریف از ساختارهای بدن هستند. لمس و اعمال فشار بر روی بافت های نادرست نه تنها باعث درد بلکه ممکن است منجر به صدمات شود.

از این رو ضروری است که برای انجام کار فقط یک ماساژ درمانی مجاز و با تجربه انتخاب کنید. برای مجوز ، یک ماساژ درمانی باید یک برنامه آموزش پس از دوره متوسطه را طی کند ، تحت آموزش درمانی قرار بگیرد و حداقل باید 500 ساعت تجربه و مطالعه داشته باشد. استانداردها و الزامات آموزش با توجه به کشور ، ایالت و مکان متفاوت است.

منابع:

    www.nccam.nih.gov
مرکز ملی طب مکمل و جایگزین: "ماساژ درمانی برای اهداف بهداشتی" فوریه. 2014

    www.amtamassage.org
انجمن ماساژ درمانی آمریکا: "برگه اطلاعات صنعت ماساژ درمانی سال 2008؛" "انتخاب نوع ماساژ؛" "واژه نامه اصطلاحات ماساژ؛" و "ماساژ و شرایط سلامتی جدی."

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.